PATIENTS TREATED

Friday, November 19, 2010

ambik ko!


yeah. i broke my promise.
tapi takpa kot. sebab ak sangat sangat sangat sangat sangat eksaited nak cerita
apa yang dah berlaku kat ak tadi. 
ya. baru sebentar tadi.

hari ni hari jumaat. 
sama jek macam jumaat yang lain lain. tadek beza sikit pun.
bila muazin dah mula laungkan azan zohor, ak un bersiap siaplah nak pergi masjid.
sampai masjid. khutbah dah start.
walaupun ak tak paham satu habuk apa yang khatib uh cakap, tapi ak tak tidur oke.
ye lah. camna la nak tidur kalau dalam masjid uh ko tengok seme pakcik arab dok perati ko macam ko ni alien yang baru landing kat bumi. 
 
selesai solat, ak tak balik rumah terus. 
ye ah. mana ada orang kat rumah.
matju n aiman pegi semayang kat masjid azhar.
dak dak lain pulak pegi tuisyen physio.
so, ak un pegi ah jalan jalan area kawasan rumah ak 
sambil mengabiskan duit dalam wallet yang dah tak berapa nak tebal. 
on the way balik uh ak saja jek ikut jalan pasar.
ye ar. meriah sikit. bole selisih selisih ngan orang arab.
baru terasa mesir sikit en?

oke. here comes the main point.
 
sambil sambil jalan uh, nak elak boring ak nyanyi lagu azab ilahi.
dekat pasar uh ak ternampak ada sorang pakcik tua
bongkok, beruban, muka da kedut kedut la
jalan slow slow. menghadap ak.
so ak un ketepi la tak nak halang jalan dia kan?
tapi en. pakcik uh tak jalan stret.
dia jalan ke arah ak.
ak un apa lagi. stat la cuak.
tuk ilangkan cuak, ak sambung nyanyi. 
baru nak sampai chorus, tiba tiba

DUSHH!

satu tumbukan tepat kena pipi belah kiri ak.
padu pulak uh. apekah?
pe kes pakcik ni? kenal pun tak tetiba datang tumbuk muka ak
baru lepas clash ngan makwe dia ke apa?
 nak kata ak ada ngorat anak dara dia. tadek pulak.

pas dia tumbuk uh, dia ada cakap sumtin yang ak un tak paham.
bukan bahasa arab la yang penting. dengan muka tak puas hati pulak uh
pastu bole pulak dia blah camtu jek. 
tanpa minta maaf.

ak un macam terkesima ah. dah ah kena tumbuk.
depan orang ramai pulak uh. siyesly tak tau nak react camna.
takkan ak nak tumbuk balik pakcik uh en?
yang bestnya ak tak pulak rasa marah kat pakcik uh
rasa nak mencarut un tadek.

rasa macam

"oh, ak kena tumbuk tadi. 
depan orang ramai tanpa sebab. oh.."

macam tu jek.
mungkin ak ni jenis penyabar kot. eceh
lepas selesai jek beli telur, ak terus cepat cepat blah balik rumah.
ye ar. cuak gak kalau ada lagi pacik arab tetiba datang tumbuk muka ak. 
tapi. ak masih kompius kenapa pacik tadi tumbuk muka ak?




so. ak buat konklusi





ak ni hensem sangat kot. haha :D


nota kakikukaku : minggu lepas ak asyik terpikir yang akan ada orang arab tetiba datang tumbuk muka ak. ha. minngu ni kan da dapat. mesir memang ardul kinanah ah

9 sticky notes:

♫ ♥ farah ada ♫ ♥ said...

sebab sore ko x sedap..
mnyaketkan tlinga org2 kt pasar jek..

mekanikaEVO said...

ak nyanyi slow2 jek la. pacik uh un kompem x dgr punya ah

muzzammil said...

kalau aku ader kat situ mesti aku yg kene en.. (aku lg hensem).. hehe..

azyan anak aziz said...

eyh, tp kt sini mmg xley lepas ckp dow. ari tu kwn aku kutuk katil dy. x sampai sejam, katil uh patah 2. x ke naye. gle kan. tkot lak aku sbb aku pena terfikir aku kawen ngn org arab. apekah?? HAHAHA.

mekanikaEVO said...

muzzammil : ko nak ak react cane? :| cani oke x? haha

azyan : amin. ak doakan harapan ko tercapai`~!! go go azyan! haha

Izzuddin said...

penipu...

mekanikaEVO said...

x caye sudah~

Izzuddin said...

sumpah xcaye...

alhany said...

sbb pak arab tu tension tgk albino,,haha